Branding din Ebiz – at skabe et navn, dine kunder har tillid

Branding din Ebiz – at skabe et navn, dine kunder har tillid

Hvis du ønsker kunder til at bruge penge med dig online, nødt du til at gøre dem til at føle tillid til, de beskæftiger sig med en legitim forretning. De giver dig deres personlige oplysninger, samt deres kreditkortnummer. Hvis dit websted sender et klart budskab du driver din virksomhed hjemmefra, de kan ikke føler sig trygge betro dig med slags info. Det er derfor det er vigtigt at skabe et brand dine kunder genkender og har tillid til.

Hvad er et Brand?

Et brand er, hvad adskiller dig fra alle andre eBiz derude:

• En brand er et sæt af forventninger, du opretter i kundernes bevidsthed i forhold til din virksomhed. Det omfatter alt fra kvaliteten af dit websted til din kundeservice til din faktiske merchandise. Mere end bare et navn og logo, er det din køber hele erfaring med din virksomhed.

• En brand er en omdømme. Et godt brand tilføjer værdi til dit produkt – købere forventer en vis kvalitet baseret på navnet. Hvis de anerkender dit brand og har en god forening med det, er de tilbøjelige til at vælge det over andre lignende produkter, selv om det koster lidt mere.

Din Branding bør være i overensstemmelse

Forklarer Eileen Parzek, af, “konsekvent bruge en brand design overalt i alle dine forskellige marketing materiale… Det giver en følelse, du er større end du egentlig er.” Du skal finde ud af hvad dit marketingbudskab er og bære dette budskab gennem alle dine reklamemateriale. Hvis du har visitkort, pressemateriale og trykte materialer, bør de afspejler design af din hjemmeside fra skrifttyper og farvepalet til logo og slogan.

Din format bør også fortsætter gennem alle dine websider — layout, tonen i din kopi, selv din navigation. At have en samlet, kan professionelle webshop gå en lang vej til at bygge en kundens tillid til dig. En veldesignet websted giver din virksomhed troværdighed – kunder associerer kvaliteten af dit websted med kvalitet af service og merchandise de forventer af dig.

Din Branding skal være kontinuerlig

Dit brand bør udvikles sÃ¥ det afspejler de skiftende behov pÃ¥ din mÃ¥lgruppe-branding er en løbende proces. Det begynder, ideelt set i din virksomheds startfase og fortsætter gennem din virksomhed livscyklus. Siger Parzek, “[Branding] er ikke noget du nogensinde op med at gøre. Du skal være bevidst om det til alle tider.”